joi, 1 mai 2008

1 mai nostalgic...ca altul!

E 1 mai muncitoresc...Asta aduce nostalgie in sufletele muultor oameni: pancarte,tovarasi,parade,soldati si cantari.Avand in vedere ca nu am prins glorioasa perioada dinainte de '89 si nici vreun 1 mai frenetic sarbatorit in stil ceausist,am decis ca nostalgia mea sa se indrepte intr-o alta sectiune.Dar inainte sa intru in subiect,La multi ani tuturor oamenilor care muncesc!Cheers to you!

Ok..deci...melancolia mea se leaga de muzica romaneasca a anilor '90.Ahh,ce vremuri.Mai stiti?Eu,da!I mean,Andre,Valahia,Candy,LA,Exotic,Angels,Nonstop,Animal X[ei cred ca mai functioneaza...sau nu.Nu mai stiu!],Bambi,N&D,Asia,Body&Soul...Cine nu isi aminteste de nebunia ce era printre copii si adolescenti la aparitia acestor trupe?Fie ca imi place sau nu si mie mi-au placut unele melodii la acele timpuri.De fapt,cui nu-i placeau?

Poate nu erau cele mai bune trupe.Poate acum lumea neaga ca le placea.Dar sunt sigura ca macar cateva versuri inca mai dainuie in mintile celor care au crescut in vremurile alea.Poate ne e rusine sa zicem azi ca am dansat pe un Libera la mare sau ca papucii celor de la Andre atunci erau woow...Acum,normal ca nu mai e asa.Iar unii se uita in spate zambind,altii dandu-si ochii peste cap,zicand ca nu,nu detineau nici macar o caseta cu muzica lor.Sa fim seriosi,Atomic tv[actualmente Kiss tv,man,things change!] era absolutul munte Athos al tuturor noutatilor muzicale,videoclipuri noi pline de kitch-uri care atunci erau supermegatari si interviuri cu cei mai in voga artisti,care erau tineri[copii si adolescenti] intre 14 si 23 de ani!Da,ei detineau monopolul pietei muzicale romanesti.Da,copiii de 14-15 ani erau idolii altor copii de 14-15 ani.Si atunci era cool.Nu aveam o asemena varietatea care era azi,dar era ok,sa recunoastem.Certurile nu erau atatea,erau cateva trupe bine stabilite si gata!Nu se tot certau in fiecare zi,se desparteau,impacau sau faceau concursuri sa bage alti membrii.Aia s-a intamplat mai tarziu.Era o vreme calma si genurile muzicale nu se bagau unul peste altul atata de mult si nici nu provocau razboaie ca si azi.Era altfel.Si stii ca mai era bine?Ca nu ne pasa atat de muzica straina.Adica eram interesati de muzica romaneasca,de propria noastra cultura muzicala,buna sau rea,cum era.Acum insa,valul de band-uri straine ne-a invaluit pe toti.Mie,personal,in afara de Vama Veche,poate Voltaj si...cam atat,nu mai imi place nimic de la noi.Da' nimic!Atunci nici nu stiam altceva.Nu stiu daca era mai bine sau mai rau.Era different.Era romanesc...

Azi m-a apucat melancolia acelor vremuri si m-am uitat la un videoclip vechi.Adica am incercat.Nu am rezistat mai mult de 23 de secunde.Vremea trece,oamenii se schimba.In curand,nici nu vom mai sti ce inseamna muzica adevarata,muzica buna si nici ce inseamna 1 mai.De fapt sunt sigura ca cei mai multi cred ca singura semnificatie este faptul ca e o zi libera.Ei bine,nu asta e!Unu mai uituc ca altul...

2 comentarii:

Dragoş spunea...

Animal X exista, au fost in concert in Orastie, my hometown. De acord cu tine, dar as mai adauga ca mai apreciez Holograf, Cargo, OCS, Altar.

Anonima spunea...

hai k holograf si cargo inca,inca mai functioneaza.si sunt kiar tari!animal X mai au concerte?:O