duminică, 27 aprilie 2008

A fi sau a nu fi...normal

dexonline.ro : NORMÁL, -Ă, normali, -e, adj. 1. (Adesea adverbial) Care este aşa cum trebuie să fie, potrivit cu starea firească, obişnuit, firesc, natural.

Poate ar trebui sa pregatesc putin terenul inainte sa intru direct in subiect,dar prefer sa nu o fac.Vreau sa vorbesc despre normal,normalitae.Definitia pe care o da DEX-ul se poate vedea mai sus.Ceea ce este firesc?Cine suntem noi sa stabilim firescul?Cine suntem noi sa spunem care sunt lucrurile firesti sau cum trebuie sa fie lucrurile?Lumea vorbeste despre normalitate si a fi normal.Normalitatea asta este de fapt o stare sociala,o necesitate,un scop pe care trebuie sa-l atingi daca vrei sa fii acceptat de societate.Nu ai voie sa fii tu,sa simti si sa fii ca tine,cum vrei tu,nu ,trebuie sa fii normal.Ca sa nu fii marginalizat.S-a construit parca aceasta linie imaginara a normalului sub care toti trebuie sa ne aliniem legati la ochi,fara intrebari,fara comentarii.Trebuie sa fii normal,sa fii ca majoritatea adica,de parca majoritatea ar fi detinatoare adevarului absolut.De parca un lucru care e facut de mai multi oameni e neaparat bun!Normalitatea e un fel de "hey,tu nu mai trebuie sa gandesti!as afac toti,fa si tu,ce naiba,doar nu vrei sa fii altfel,nu ciudat!" .Tot ce majoritatii i se pare iesit din stramtul ei comun,e anormal,e ciudat,e diferit,e freaky!Si nu e drept.Pentru fiecare are conceptiile si principiile sale,credintele sale,un sistem propriu de gandire care nu coincide cu al altuia sau mai ales,cu al majoritatii.Nu vrea nimeni sa inteleaga ca ceea ce mie mi se pare "normal"-adica in acord cu sistemul meu propriu,altuia nu i se pare normal,pentru ca altfel gandeste.Sau ceea ce face el nu mi se pare normal,pentru ca eu nu gandesc asa.E vorba de diferentele naturale dintre oameni!Pe care trebuie sa le acceptam,nu sa construim ceva care sa ne limiteze si sa ne spuna "FACETI TOTI LA FEL",asemenea acestui concept de normalitate!Cei care nu intra in aceasta cateogrie,de normali,se numesc devianti,spune sociologia.Dar de ce trebuie sa exista devianti?De ce trebuie sa exista aceasta afurisita de normalitate care sa ne oblige,sa ne constranga din momentul in care ne-am nascut,sa ne forteze sa ne aliniem unui set de reguli impus de naiba stie ce majoritate.Nu ai voie sa treci dincolo de linia normalului.Nu ai voie sa ai alte pareri sau conceptii.Nu ai voie sa treci de majoritate,doar nu vrei sa fii un deviant!Ei bine,eu m-am saturat sa traiesc dupa gratiile normalului.Pot sa gandesc singura,am opinii,cred in mine si daca asta inseamna sa fiu un deviant,ei bine,sunt un deviant[o devianta :)]!Oameni buni,nu mai acceptati ceea ce i se zice,nu faceti ceva doar pentru ca majoritatea o face.Faceti ce simtiti,faceti cum credeti ca e bine.Lasati prejudecatile impuse de o majoritate ignoranta care nu vrea sa vada ca fiecare gandeste si simte altfel.Sa daramam barierele ce ne limiteaza.Sa daramam normalul.Sa fim noi!

2 comentarii:

Dragoş spunea...

Si eu m-am intrebat asta, ce e normal la mine?! Poate eu fac anumite lucruri care eu le consider normale si altii le considera cel putin ciudate, iesite din comun.

Anonima spunea...

nah si nu e ok asa?daca tie ti se pare normal ceea ce faci si lucrurile alea te fac fericit,ce conteaza ce cred ceilalti?vezi,de asta nu ar trebui sa existe normal pentru ca fiecare gandeste altfel,damn it! :)